مجله خبري و اطلاع رساني رامسر و تنكابن (دريا ديم )

۱۶ راه برای کامل و بالغ شدن

شما از نظر ظاهری به عنوان یک فرد بالغ شناخته می‌شوید. اما تا زمانی که از نظر عاطفی و ذهنی به بلوغ نرسید، نمی‌توانید نام یک شخص کامل را روی خود بگذارید، روش‌های زیر به شما کمک می‌کند که راه رسیدن به کمال را آسان‌تر طی کنید.
۱) مسوولیت‌پذیری
بدون هیچ عذر و بهانه‌ای یاد بگیرید که مسوولیت کارهایی را که انجام می‌دهید به عهده بگیرید. همانطور که تحسین و تمجید را قبول می‌کنید باید گله و شکایت را نیز بپذیرید. برای پیامد تصمیم‌های خود آماده باشید و سعی کنید تصمیمات درستی اتخاذ کنید چرا که قبول مسوولیت کار دشواری است.
۲) احساسات خود را کنترل کنید
عدم توانایی در کنترل احساس می‌تواند هم در زندگی فردی و هم در زندگی اجتماعی لطمات جبران‌ناپذیری را به شما وارد آورد. نباید احساساتتان را سر به نیست کنید بلکه باید آنها را از طریق یکسری رفتار و گفتار موجه بروز دهید.
۳) بخشنده باشید
موفقیت شما به کمک‌هایی بستگی دارد که در میان راه از دیگران دریافت می‌کنید. بدون هیچ چشمداشتی به دیگران کمک کنید.
۴) وقت خود را با خانواده و دوستان بگذرانید
صله‌رحم را از یاد نبرید، اگر نمی‌توانید همیشه به دیدنشان بروید، حداقل ارتباط تلفنی را قطع نکنید. این امر برای دوستانتان نیز صدق می‌کند. سعی کنید حداقل آخر هفته را با آنها بگذرانید.
۵) ضعف‌های شخصیتی خود را از بین ببرید
در شناخت عادات، ویژگی‌های اخلاقی و به طور کلی شخصیتتان تلاش کنید. ضعف‌ها را به تدریج از بین ببرید و نقاط قوت را تقویت کنید.
۶) متوجه رفتار خود باشید
رفتار و گفتار شما در قبال دیگران تعیین‌کننده برخورد آنها در قبال شماست. شما یک تابلوی تبلیغاتی متحرک هستید که توجه همه را به خود جلب می‌کنید، پس بهتر است اخلاق خوب خود را به نمایش بگذارید.
۷ ) کار خودتان را انجام بدهید
کاری که تصور می‌کنید برایتان مناسب است انجام دهید نه کاری که دیگران فکر می‌کنند انجام آن برایتان لازم است. خودتان را با کسی مقایسه نکنید.
۸ ) درستکار باشید
یک فرد درستکار همیشه برای اصول اخلاقی ارزش بیشتری نسبت به لذات و سودهای شخصی قائل است. روی حرف خود بایستید و کاری را که فکر می‌کنید درست است، انجام دهید.
۹) با اهدافتان روبه‌رو شوید
افراد موفق همه دارای یک عادت ویژه هستند: هدفمند و تلاش برای رسیدن به مقصود بدون داشتن هدف و نقشه مناسب زندگی شما عادی شده و شادی و موفقیت ناچیزی نصیبتان می‌شود.
۱۰) عادات بد خود را ترک کنید
یکی از عادات بد خود را انتخاب کنید و به دوستان و خانواده خود بگویید که قصد ترک آن را دارید اگر آنها به عنوان یک مراقب در کنار شما باشند، تمایل شما نسبت به انجام این کار افزایش پیدا می‌کند.
۱۱ ) روحیه جوان و شاداب داشته باشید
به خاطر داشته باشید که سن شما به آن اندازه‌ای است که خودتان می‌خواهید. یک شیوه شاداب و جوان‌پسند را در زندگی پیش بگیرید تا بدن و ذهن شما همواره به تحرک واداشته شود.
۱۲) از موقعیت‌های خود استفاده کنید
فرصت‌های بی‌شماری در زندگی هر فردی وجود دارد اما سود بردن از آنها کار ساده‌ای نیست و ریسک بالایی دارد. کاری نکنید که موجبات پشیمانی شما را فراهم آورد.
۱۳) تمرین بردباری
صبر و پافشاری شما را به سمت کامیابی و موفقیت رهنمون می‌سازد. بیشتر انسان‌های بزرگ بیشتر از اینکه موفق شده باشند در زندگی خود با شکست مواجه می‌شدند.
۱۴) علایق خود را متنوع کنید
یک سرگرمی جدید برای خودتان پیدا کنید. با یادگیری ورزش‌ها و مهارت‌های جدید خود را به چالش وادار کنید.
۱۵) ساعات مطالعه خود را بیشتر کنید
مطالعه یکی از راه‌های مناسب برای افزایش اطلاعات و دایره لغات شما است. روزی یک ساعت هم که شده تلویزیون را خاموش کرده و در عوض مطالعه کنید.
۱۶) ورزش کنید
ورزش یکی از راه‌هایی است که از شما فرد سالم‌تر و جوان‌تری می‌سازد. آنقدر که کار شما ارزش دارد، مدت‌زمانی که مشغول به انجام آن هستید مهم نیست.
همچنان که به مسیر خود در راه رسیدن به یک فرد کامل ادامه می‌دهید، به خاطر داشته باشید که طرز تفکر مثبت همیشه به عنوان اساسی‌ترین فاکتور شناخته می‌شود. دید مثبت ذهنی نسبت به هر چیز در زندگی شما اجازه می‌دهد در جایی که دیگران شکست خوردند به پیروزی دست پیدا کنید، بدون توجه به اینکه شرایط تا چه حد دشوار است اگر نقطه‌نظر مثبتی داشته باشید و این کار را ادامه دهید، همیشه راهی برای پیروزی در مقابلتان بازخواهد شد.



برچسب:

به اشتراک بگذارید
بدون بازخورد "۱۶ راه برای کامل و بالغ شدن"